

Luonnollisesti valmistettua soijakastiketta on käytetty jo vuosisatojen ajan aasialaisen ruoan maustamiseen, etenkin Japanissa. Nykyään Kikkoman-soijakastike tuo ruoan parhaat puolet esiin monissa eri maissa – aina Välimereltä Skandinaviaan ja Aasiasta Amerikkaan. Ei ole sattumaa, että Kikkoman on soijakastikkeiden maailmanlaajuinen markkinajohtaja. Lisäksi sen logo on eräs maailman tunnetuimpia.

Huolella suunniteltu
Jokaisessa Kikkoman-pullossa on kuuluisa musta Kikkomanin logo. Vuonna 2008 otettiin lisäksi käyttöön oranssinvärinen logo. Oranssi on lämmin väri, joka muistuttaa meitä auringosta tai liekeistä, ja edustaa "hyvää terveyttä", "nuorekasta raikkautta" ja "elinvoimaisuutta". Erityistä tässä uudessa logossa ja värissä on se, että oranssi väri myös kiihottaa ruokahalua.
Kenji Ekuanin suunnittelema ikoninen design-pullo auttoi myös osaltaan tekemään Kikkomanista erottuvan ja helposti tunnistettavan brändin. Pullon ainutlaatuinen muoto tunnistetaan kaikkialla maailmassa.
Kaunis ja kätevä: ikoninen muotoiluklassikko
Muotoilu parantaa elämää.
Löydä lisää blogitekstejä