Tavaramerkki & logo

Tavaramerkki & logo

Kikkoman on yksi harvoista aidoista soijakastikemerkeistä. Se on tunnettu kaikkialla maailmassa ja sen laatua arvostetaan. Aasialaisessa keittiössä, ja ennen kaikkea Japanissa, Kikkomanin luonnollisesti valmistettua soijakastiketta on käytetty maustamiseen jo vuosisatojen ajan. Nykyään Kikkoman-soijakastike antaa ruokiin lisää makua useissa maissa – niin Välimeren maissa, Pohjoismaissa, Aasiassa kuin Amerikassa. Ei ole siis ihme, että Kikkoman on maailman markkinajohtaja soijakastikkeiden alalla.

Nimi kertoo kaiken

Kikkoman-nimellä on erityinen merkitys, kuten useilla japanilaisilla nimillä. Japaninkielinen sana ”Kikko” tarkoittaa kilpikonnan panssaria ja ”man” lukua 10 000. Japanilaisen legendan mukaan kilpikonnat elävät 10000-vuotiaiksi ja ne edustavat onnea, menestystä ja pitkää elämää. Tämä on kaikkea sitä, mitä yritys toiminnaltaan toivoo, ja siksi Kikkoman valitsi tämän nimen ja logon jo kauan kauan sitten. Logon kuusikulmio kuvastaa kilpikonnan panssaria ja logo sisältää japanilaisin Kanji-merkein kirjoitetun luvun 10 000. Näin logossa yhdistyvät ”perinne” ja ”innovaatio”.

Elinvoimainen ja raikas yrityslogo

Jokaisessa Kikkoman-pullossa on tunnettu musta Kikkoman-logo. Vuonna 2008 otettiin käyttöön myös oranssinvärinen logo. Oranssi on lämmin väri ja se muistuttaa aurinkoa ja tulen liekkejä. Väri edustaa ”hyvää terveyttä”, ”nuorekasta raikkautta” ja ”elinvoimaisuutta”. Erityistä tässä uudessa logossa ja värissä on myös se, että oranssi väri on ruokahalua kiihottava.

Tiesitkö jo?

Kikkoman on japanilaisen soijakastikkeen maailmanlaajuinen markkinajohtaja. Miljoonat ihmiset ympäri maailmaa tuntevat Kikkomanin luonnollisesti valmistetun soijakastikkeen ja käyttävät sitä.