Todelliset voimanpesät

Pähkinät ja siemenet ovat täynnä tärkeitä ravintoaineita ja ne ovat terveydellesi hyviä

Jopa pienen pienet siemenet sisältävät arvokkaita ravintoaineita, jotka mahdollistavat parhaan mahdollisen alun taimille. Ei siis ole ihme, että nämä pienet voimanpesät ovat tärkeä osa terveellistä ja täysipainoista ruokavaliota. 

Omega-rasvahapot, vitamiinit ja ravintokuidut 

Sisällyttämällä ruokavalioon öljysiemeniä kuten esim. pellavansiemeniä, hampunsiemeniä, auringonkukan- ja kurpitsansiemeniä saadaan niiden sisältämiä välttämättömiä rasvahappoja. Näitä välttämättömiä rasvahappoja ihmisen elimistö ei pysty itse tuottamaan, vaan ne on saatava ravinnosta. Tunnetuimpia välttämättömiä rasvahappoja ovat omega-3- ja omega-6-rasvahapot. Ne auttavat mm. säätelemään verenpainetta ja veren rasva-aineita. Siemenet sisältävät myös paljon vitamiineja, mineraaleja, antioksidantteja ja hivenaineita sekä runsaasti ravintokuituja.

Maukkaita täytteitä ja välipaloja Kikkomanin avulla

Kurpitsa- tai auringonkukansiemenet, mantelit tai saksanpähkinät voidaan paistaa pannulla ja maustetaan kolmella tai neljällä ruokalusikalla soijakastiketa. Ne saavat vielä enemmän makua, jos lisäät vähän hunajaa ja karameloit pähkinät ja siemenet. Ne ovat sitten ihania keittojen tai salaattien täyttöä tai pienenä välipalana niiden välissä.

Reseptit siemenineen