Jaa Google+:ssa:

Yksi tavaramerkki – lukuisia mahdollisuuksia

Kikkoman on yksi harvoista aidoista soijakastike-merkeistä. Tämän maailmanlaajuisesti tunnetun ja arvostetun luonnonmukaisesti valmistetun soijakastikkeen avulla on maustettu aasialaisia ruokia ja ennen kaikkea japanilaisia ruokia jo vuosisatojen ajan. Nykyään luonnonmukaisesti valmistettuun Kikkoman-soijakastikkeeseen voi törmätä useiden eri maiden keittiöissä – niin Välimeren maissa, Pohjoismaissa, Aasiassa kuin Amerikassa. Kikkoman ei siis suotta ole maailman markkinajohtaja soijakastikkeiden alalla.

Nimi on enne

Kikkoman-nimellä on erityinen merkitys, kuten useilla japanilaisilla nimillä. "Kikko" tarkoittaa kilpikonnan pansaria ja "man" lukua 10 000. Japanilaisen tarun mukaan kilpikonnat elävät 10 000 vuotiaiksi ja ne symbolisoivat onnea, menestystä ja pitkää elämää. Siis kaikkea sitä, mitä yritys toiminnaltaan toivoo! Nimi "Kikkoman" sekä myös yrityksen logo syntyivät tämän ajatuksen taustalta jo kauan kauan sitten. Logon kuusikulmio kuvasta tyyliteltyä kilpikonnan panssaria ja se sisältää japanilaisin Kanji-kuvakirjaimin kirjoitetun luvun 10 000 – näin myös logossa yhdistyvät "perinne" ja "innovaatio".

Yrityslogo – elinvoimainen ja raikas

Jokaista Kikkoman-pulloa koristaa tunnettu musta Kikkoman-logo. Vuodesta 2008 lähtien yrityksellä on myös käytössään oranssinvärinen logo. Tämä lämmin väri muistuttaa aurinkoa ja tulen liekkejä, ja se kuvastaa "hyvää terveyttä", "nuorekasta raikkautta" ja "elinvoimaisuutta". Erityistä tässä uudessa logossa ja värissä on myös se, että maukas oranssi väri on ruokahalua kiihottava.